Dobrý copywriter je dobrý marketér, ux designér a psycholog

Leckdy mě osloví menší klient, abych mu nějak napsal „ty texty na web“.  Aby mu pomohly ve vyhledávačích a aby byly bez pravopisných chyb. Přesně v tomhle pořadí.

Vždy odpovídám otázkou: Nechcete raději, abych vám na prvním místě pomohl zlepšit obchodní kondici webu? Abyste ze stejného počtu návštěvníků  získal víc zákazníků?

Povědomí klientů, poptávajících copywriting, je často zoufale na bodu mrazu. Do velké míry za to může diskuzní server webtrh.cz, kde je copywriting synonynem pro „to umí každý moula“ a kde jsou gramatika a normostrany nadřazeny nápadu.

Jenže. Dobrý copywriter nepíše texty (jen) pro SEO a je také pravděpodobné, že  mu nějaká pravopisná chybka sem tam uteče, zvlášť pokud mu korektury dělá vlastní žena a pokud doma vládne tichá domácnost:)

Dobrý copywriter je  totiž především dobrý marketér, ux designér a psycholog, který klientovi omlátí o hlavu komunikaci se zákazníkem, přes kterou se nedá prokousat, objednávkové formuláře, které umí vyplnit jen ten, kdo je navrhl, a další a další zhůvěřilosti.

Bože, nech mě vyhrát v loterii!

 

Začátek mé spolupráce s klientem často připomíná starý vtip, kde muž prosí Boha, aby ho nechal aspoň jednou vyhrát v loterii. Bůh mu odpoví – člověče, rád bych, ale nezmůžu nic, dokud si nevsadíš!

V našem případě (viz obrázek) klient prosí Boha, aby u něj nakoupil alespoň jeden zákazník. Co Bůh odpoví? Vezmi si copywritera a změňte komunikaci, protože přes výběr dopravy v objednávce se dostane jen ten, kdo má půl hodiny času, aby pročetl a pochopil, co mu obchod nabízí a čím mu  hrozí.

VITALPET chovatelské potřeby   krmiva   Objednávka
Jak je to na konci mé  spolupráce s klientem? Těžko říct.  S klienty, u nichž jsem začínal jako „prostý“ copywriter, totiž většinou pokračuji i nadále. Připravujeme společně newslettery, snažíme se o efektivní a levné PR, tvoříme firemní  blogy. Společně rozkrýváme slabá místa jejich projektů.

Musím říct, že mě práce hodně baví. Věřím, že i klienty:)

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *