Dobrý obsah a SEO. Malý článek o velkém tématu

Marek Prokop napsal výborný článek, ve kterém říká, že dobrý obsah není záležitostí (pouze) copywritingu – obsah není text, obsah jsou informace, které přinesou řešení. Marek Prokop mě inspiruje hodně, stalo se tak i v tomto případě.

Profiluji se především jako copywriter, byť se svými klienty pracuji s obsahem hodně. Často slyším stále se opakující požadavek – jak mám obsah vytvořit, aby na můj web (e-shop) uživatelé odkazovali. Vždy odpovídám – nehledejte za obsahem zpětné odkazy. Nebudujte obsah pro SEO, budujte jej pro návštěvníka, který už na vaše stránky přišel.

Návštěvníci nechodí pouze z vyhledávačů, čímž nesnižuji vůbec váhu SEO, ale i z e-mailingu, ze sociálních sítí, z PPC a dalších placených kanálů nebo prostě jen proto, že máte dobré public relations a uživatelé vaši značku a produkt znají. Tohoto návštěvníka obsahem přesvědčte, aby se proměnil v zákazníka.

Budujte obsah pro konverze

Obsah je tu od toho, aby vyvolal akci (vyřešil problém). Zpětné odkazy, byť jejich důležitost je nepopiratelná, jsou příjemným bonusem navíc. Když jdete do supermarketu, jeho „obsah“ se také především snaží o to, abyste odešli s plným košíkem. Když po nákupu (vyřešení problému) mezi řečí obchod doporučíte známým, je to opět – bonus navíc.

Čtyři odstavce, které jsou napsal, shrnu do čtyř slov: Budujte obsah pro konverze.

A mějte radost, když stojí uživatelům za zpětný odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *