Dobrý obsah? Román, který přečtete za minutu a půl

Dobré copy je takové, které nezdržuje. Totéž platí o obsahu. Rychle k cíli, žádné klacky pod nohy. Román o tisíci větách, který přečtete za minutu a půl. Nejdříve příklad, pak vysvětlení.

Book trailer, krátké video, které představuje novinku na knižním trhu. Stručně a přitažlivě, přitom tak, že je mnohé naznačeno a velmi málo prozrazeno. Příklad, který jsem uvedl, je toho velmi dobrým… příkladem. A je také výbornou učebnicí copywritingu a budování účelného obsahu.

Co mají společné dobrý book trailer a dobré copy?

  • Kompaktní formu. Booktrailer nad dvě minuty už málokdo vidí do konce. Level 26 je výjimka, která potvrzuje pravidlo. Na webu nemáte ani ty dvě minuty. Pár sekund rozhoduje. Nevidím důležité informace pohromadě, odcházím.
  • Jasnou informaci, „s čím si to mám identifikovat“ hned na začátku. V našem traileru naskočí Kriminálka Las Vegas a napětí, nevšední vyšetřovací metody, výborné detektivky.
  • Šokující, zajímavý, netradiční obsah. V traileru vrah v podivném oblečku – šokuje, děsí a kdo umí anglicky a rozumí komentáři, je šokován ještě víc. Zajímavý a netradiční obsah má větší šanci přitáhnout pozornost čtenáře i na webu. Nuda, fráze a floskule… nudí.
  • Claimy. Krátké, úderné, slibující a představující nový druh zážitku, spojení textu a videosekvencí na Internetu – Odemkni novou dimenzi strachu, Čti, Dívej se, Přihlaš se, Měj strach. Na webu funguje to samé – stručné výzvy, jasná pobídnutí.
  • Příběh. Všimněte si, že book trailer na Level 26 vypráví vlastní minipříběh z umně poskládaných částí příběhu celé knihy. Copywriter dělá to samé – vybere střípky z příběhu, který chce návštěvníkům stránek vyprávět a vytvoří minipříběh, na jehož základě si čtenář sám příběh znovu sestaví v původní velikosti.
  • Představují – kdo, co, kdy, kde, za kolik.
  • Vedou diváka a čtenáře od začátku k předem pevně danému k cíli. Book trailer k nákupu knížky, copy a webový obsah… třeba taky k nákupu knížky
  • Mají atmosféru. V traileru ji dokreslují hudební podklad a dramatické scény, na webu působivá grafika a celkový vizuální dojem. Například.

Book traleiry jsou jako učebnice copywritingu a budování obsahu výbornou pomůckou, ostatně jako každý teaser, který prozrazuje právě tolik, aby navnadil a přinutil k akci.

Co vy – učíte se z nich?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *