Firemní blog? Držte se pravidla 3T

Firemní blog? Držte se pravidla 3T – tipy, triky, trendy.

Přijde vám to málo? Mně taky. Takže…

PROČ FIREMNÍ BLOG?

 

– je výborný pro SEO (ať už si pod tímhle termínem představíte cokoli). Nakrmte vyhledávače články, které si čtenáři oblíbí a odkážou na ně či je nasdílí, odkazujte na autoritativní weby a brzy se dočkáte odezvy – návštěvnost poleze nahoru. Komentujte aktuální dění ve vašem oboru a odezva bude stejná. Stejně dobrá.  Pište články, v nichž vysvětlíte nejčastěji hledané pojmy vašeho oboru (na základě analýzy KW) a zase – traffic, traffic, traffic. Pak už je jen na vás, v co návštěvnost proměníte – přetáhnete čtenáře z blogu na prodejní část e-shopu a stanou se z nich zákazníci? Nebo je za drobný dárek přimějete, aby vám dali na sebe kontakt (nejčastěji e-mail) za notifikace nových článků?

 
– je sociální platformou, na které dobře představíte sebe a svoje podnikání. Podobně jako na sociálních sítích na sebe nabalíte komunitu. Oproti sociálním sítím ale vytváříte obsah doma, u sebe, ne někde, kde stačí, aby se někdo za mořem špatně vyspal a vy jste přišli o roky budované společenství fandů, kterým jste dlouhodobě dokazovali  svoji odbornost a erudici v oboru. Právě na to se firemní blog výtečně hodí – prodáváte čaj nebo kávu a napsal Cuketka článek, se kterým nesouhlasíte? Napište kontra článek. Polemizujte. Ale pozor – neurážejte ani neútočte.

 
–  firemní blog je taky  docela fajn prodejním kanálem, byť nepřímým. Proč nepřímým? Protože na firemním blogu cíleně neprodáváte. Představte nové služby a nové produkty, ale střezte se pokušení nacpat layout blogu k prasknutí bannery na „opravdu výhodné akce“. Dejte odkazy do článků. Ukažte odkazem (třeba v hlavičce) nejkratší cestu do e-shopu, ale přímého prodeje se na firemním blogu vyvarujte. Chcete přeci e-shop s blogem a ne dva e-shopy? Zapamatujte si – prodej znamená nátlak a manipulace. Blog pro zákazníka znamená možnost nadýchat se čerstvého vzduchu.

 

– firemní blog je výborný nástroj pro zvyšování click rate newsletterů. Vím, newsletter stojí peníze a vy potřebujete prodat co nejvíc, ale na druhou stranu – newslettery se brzy omrzí a otevírá je pořád míň lidí a ještě míň jich kliká. Odkaz na zajímavý článek na blogu, na recenzi, na další díl seriálu „Jak na to“, dokáže divy. A nikde není psáno, že ten, kdo proklikne na blog, neproklikne dál do e-shopu. V praxi se leckdy stane, že newslettery, ve kterých odkazujete jen na články na blogu, mají větší obrat než newslettery čistě prodejní (ověřeno). Když na zákazníka tolik netlačíte, začne tancovat podle vás.

CO, JAK A KDO?

 

– recenze? Samozřejmě.  Zkušenosti zákazníků? Určitě? Jak jsem psal na začátku – tipy, triky, trendy. Seriály. Ty mají čtenáři rádi úplně nejvíc, hlavně ty „Jak na to“. Jakjsem zmínil už na úvod – pište o trendech (chystá se úžasná novinka), dávejte tipy (tohle si kupte) a triky (a takhle to používejte). O čem naopak nepsat? Vyvarujte se politiky, nikdy nevíte, koho urazíte. Nesklouzněte do úplného bulváru (tyhle boty by Rychtář Bartošce nekoupil), ale celebrit se nebojte. Pokud mají něco společného s vaším produktem, směle do nich (outlety, šperky, botičky…).

 

aktuality. Bože, tady je pole neorané. Prodáváte nebo vyrábíte cyklodresy? Celé léto máte o čem psát – zhodnoťte každou etapu Tour de France nebo Gira, nacpěte tam Sagana a Kreuzigera. A pokud seženete někoho, kdo třeba vrcholově jezdil a dodnes má známý kukuč? Paráda – využijte ho jako Robert Záruba hokejisty při mistrovství světa – jako experta. Schválně, kolik tisíc lidí se dozví o vaší značce a e-shopu jen díky tomu, že si půjdou číst o tématu, které je zajímá?

 

– jak psát? Lidsky a česky. Nikoho nebaví číst dokonale vyumělkované texty, ze kterých je zima. S „jak“ souvisí kdo. Nejlépe někdo, kdo vašemu produktu rozumí a zároveň nepíše jako kůň. A ví, co to je CTA a jak na něj, protože i když na blogu nebudete prodávat, sběr kontaktů nebo zpětná vazba (kde máme otevřít další pobočku?) se sami od sebe neudělají. Otázka „kdo“ je na samostatný článek. Snad ho někdy napíšu.

 

JAK ZAČÍT?

 

– jako vždycky – analýzou: pro koho budeme psát, jaká budou KPI (cíle), jak často budeme publikovat, jaké uděláme rubriky, jaké budeme psát seriály, jak zasadíme blog mezi ostatní kanály, jak ho budeme využívat na sociálních sítích, jak v e-mailingu, jak bude prezentován v e-shopu. Samozřejmě, nezapomeneme na analýzu klíčových slov. Ta se neztratí nikdy. Otázek je hodně a odpovědí ještě víc. Záleží, kdo se dívá a co vidí.

 

Tady se hlásím – rád vám pomohu firemní blog zrealizovat a rozjet – formou konzultací. A možná, když bude téma opravdu zajímavé, budu pro vás obsah i vytvářet. Nejen psát – hledat vhodná témata, sledovat trendy a reagovat na ně. Napište mi nebo zavolejte a uvidíme.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *