Fotografie do textu? Stará pračka může zvýšit konverzi o 80 %

Včera jsem se inspiroval v článku Markem Prokopem, dneska si dovolím inspirovat se sám sebou.

Obsah je tady proto, aby řešil problém uživatele. Často stačí text, bezpochyby. Nebo samotná fotografie. Jindy video. Nejčastěji ale využijete kombinaci jednoho či druhého. Je to logické. Zatímco obrazové vjemy nás provázejí od počátků lidstva (a od narození), psaný text (symbolické vyjádření řeči), vznikl až z rozvojem civilizace (a poznáme jej většinou až ve škole). Ale dost filozofie.

Každý, kdo se věnuje copywritingu a práci s obsahem, například ví (měl by vědět), že dobrá produktová fotografie perfektně doplní dobré produktové popisky – dá jasnější představu o rozměrech, užitných i estetických vlastnostech, pomůže porovnat produkt s tím, co zákazník zná a používá.

Pomalu se dostávám k meritu věci. Může fotografie staré pračky, vložená do textu zvýšit konverzi o (například) 80 %? Může. Modelový příklad napoví.

Jedeme na dovolenou a chceme si vyprat

Představte si ženu 50+, která na Internetu hledá dovolenou pro manželskou dvojici bez dětí. Líbil by se jí malý penzion třeba v Českém ráji. Manželé nemají auto, povezou jen nutné oblečení. Chtějí hodně chodit na výlety, muž se navíc hodně potí. Žena potřebuje, aby penzion měl pračku.

Na Internetu našla pět penzionů, které vyhovují. Mají pračku. Dvacet dalších láká na „super cenu“, ty vyloučila hned. Nebudou chodit přece v propoceném a prát v umyvadle. Z pěti penzionů, které prošly, čtyři napsaly odstavec textu, že „návštěvníci penzionu mohou využít pro osobní potřebu prádelnu vybavenou moderní automatickou pračkou“.

Pouze jeden penzion pak stejný odstavec doplnil fotografií, na které byla pračka vidět. Sice moderní, ale starší, s horním plněním. Žádný digitální displej, žádných deset ovládacích prvnků a třicet programů. Jednoduchá pračka, kterou žena 50+ bude umět používat. Co myslíte, kde stráví manželé letošní dovolenou?

Jen doplním – ilustrační fotografie v článku je skutečně pouze… ilustrativní:)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *