Mailchimp umí segmentaci podle navštívených url. Třikrát hurá!

Představte si, že chcete v Mailchimpu poslat newsletter na segment kontaktů, kteří na vašem webu navštívili konkrétní stránku nebo stránky. Šlo to i dřív, ale člověk se musel patlat s externí aplikací (gooo.al). Loni na podzim ji pod názvem Goals Mailchimp přídal přímo do administrace – goaly lze používat jak pro standardní kampaně, tak pro autorespondery.

Jejich nasazení je dílem okamžiku. Vygenerujete kód a vložíte jej do všech stránek, které chcete Mailchimpem sledovat. Při sestavování kampaně pak vyberete adresáty, kteří navštívili konkrétní stránku nebo stránky. Je možné použít i zástupné znaky a zahrnout tak adresář nebo subdoménu, výborná je možnost sledovat události typu „kliknutí na tlačítko“, „stažení souboru“ apod.

Goals najdete v nastavení účtu – Extras->Integrations:

Integrations Panel - MailChimp 2014-01-13 19-55-49

Takhle to vypadá při nastavování autoresponderu. Můžete zvolit až 4 cíle najednou:

Campaign Builder - Autoresponder - MailChimp 2014-01-13 19-58-18

Využití nových goals vidím především u autoresponderů. Pár příkladů:

 
připomenutí se po dokončené objednávce. Goals sledují návštěvu „thankyou“ stránky, po určitém časovém úseku odejde autoresponder s nabídkou podobných produktů, s žádostí o recenzi apod.

– to samé po registraci. Tady goals sledují návštěvu stránku „dokonceniregistrace.htm“. Komunikace obdobná

oslovení čtenáře firemního blogu s nabídkou relevantního produktu. Typicky – návštěvník si přečte na blogu článek o novém modelu produktu, za tři dny mu přijde automatický e-mail „přečetl jste si u nás recenzi produktu xy, pokud vás nový model zaujal, klikněte a kupte si ho. A abyste neřekli, tady máte kupon na 5 % slevu.“

uložený košík. Tady Goals sledují kliknutí na tlačítko Uložit nákup na později. Komunikace je asi zřejmá.

S funkcí Goals se Mailchimp stává opět o trochu víc použitelnějším pro behaviorální e-mail marketing. Já testuji a první zkušenosti jsou více než dobré. Obrovský přínos znamená především pro malé a střední e-shopy, které chtějí lépe segmenovat své zákaznické databáze a na složitá řešení nemají čas a peníze.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *