Mailchimp vs. vlastní řešení v e-shopu. Ring volný!

Právě jsem odpověděl na poptávku, kde se potenciální klient ptá, jestli se mu vyplatí, pokud začne na e-mailing používat Maichimp namísto vlastního řešení, integrovaného do e-shopu. A protože se stejná otázka točí stále dokola, odpovím na ni veřejně.

Peníze na prvním místě

Jistě. Za Mailchimp se platí. Vlastní řešení v e-shopu je zadarmo. A jeho vývoj určitě nestál, nestojí a nebude stát ani korunu. Shodneme se, že ani „vlastní řešení“ není zadarmo? OK, pojďme dál.

Položte si 5 otázek. Dokáže vaše vlastní řešení sledovat

  • míru doručení? Víte, kolik lidí z 10 000 kontaktů e-mail skutečně dostane do schránky? Je to 8 000 nebo 800?
  • míru otevření? Otevírá vaše newslettery 20 % oslovených nebo 5 %? A stoupá to nebo klesá?
  • míru prokliku? Kdo neproklikne, nenakoupí. Víte, kdo kliká? Jsou to stále ti samí adresáti?
  • míru odhlášení? Je nabídka tak nezajímavá, že se lidé odhlašují? Mimochodem, umožňujete vůbec jednoduché odhlášení?
  • na jaký odkaz a kdy proklikl konkrétní adresát? Jak chcete prodávat, když nevíte, co odběratele newsletteru zajímá?

Pokud jste alespoň jednou odpověděli ne, Mailchimp se vám vyplatí, protože vaše vlastní  řešení neumožňuje sledovat chování adresátů. A bombardujete armádu desetitisiců e-mailových kontaktů, kterým třeba z poloviny padáte do spamu, aniž byste o tom věděli. A kteří vaše zprávy nečtou, protože je neotevírají. Ale ten pocit, že máme graficky dokonalý newsletter, který pravidelně posíláme a měsíčně to dělá obrat 50 000 Kč!

Teď se posaďte, nadechněte se a představte si, že s Mailchimpem uděláte se stejným množstvím e-mailových kontaktů měsíčně obrat 5x vyšší.

Odpověděli jste na všechny otázky ANO?

Výborně. Dejme si druhé kolo. Otázky jsou konkrétnější.

Umí váš současný systém poslat cílený newsletter podle toho

  • kdy váš zákazník naposledy nakoupil?
  • kolik utratil?
  • co koupil?
  • kde opustil e-shop?
  • co nechal v košíku?
  • zda byl zákazníkem muž nebo žena?

A otázka dodatečná – umí váš e-mailingový systém dotazy kombinovat? Dokážete z databáze kontaktů vytvořit jednoduše newsletter na segment „žena, která u nás utratila ze poslední tři měsíce 5 000 Kč, jmenuje se Jana (má svátek), kupuje si pravidelně knihy jedné autorky a já jí chci poslat přání k svátku a slevový kupon na knihy její oblíbenkyně“?

Pokud jste alespoň jednou odpověděl ne, Mailchimp se vyplatí, protože vaše vlastní řešení neumožňuje cílené oslovení adresátů. A bombardujete armádu desetitisiců e-mailových kontaktů, kterým třeba z poloviny padáte do spamu, aniž byste o tom věděli… ale to už se opakuji:)

5 komentářů u „Mailchimp vs. vlastní řešení v e-shopu. Ring volný!

  1. pythrisek

    jen jestli vy nejste agent od mailchimpu? :)

    souhlasím s tím co píšete, jen bych doplnil, že neprokliknutí nemusí vždy znamenat nenakoupení
    – pokud máte kamennou prodejnu, může klient přijít a nakoupit aniž by prošel na web
    – dokonce jsme změřili, že s meilingem rapidně přibývá následných přímých vstupů na web

    1. MarcelKupka Autor příspěvku

      Petře, agent nejsem, ale s Mailchimpem pracuji denně a e-mailing patří do mého portfolia služeb, takže tak:)

      Co se týče vašich poznatků – určitě, máte pravdu.

  2. Jiří Kratochvíl

    Pěkný článek a souhlasím s tím, že Mailchimp je mnohem lepší řešení než vývoj vlastního mailovacího řešení. Osobně klientům do adminu navrhuji jen funkci sběru a exportu mailů do cvs/xls pro další import do Mailchimpu.
    V článku není zmíněna ještě jedna užitečná funkce a sice že zde můžete sledovat, jaké mailové adresy vaši zprávu otevřely a jaké ne:-) To se u malých mailinglistů může hodit.

  3. vlado

    pekné porovnanie. segmentáciu v mailchimpe využívam pravidelne, ale veľmi by ma zaujímalo ako zistíte kde zákazník opustil eshop a čo nechal v košíku? Ďakujem.

    1. MarcelKupka Autor příspěvku

      Vlado, to je otázka systému, na kterém e-shop běží – tam získáte data (pokud to e-shop umí) a pak je jen lehce nahrajete do e-shopu. Jiná cesta není.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *