Mám 10 000 kontaktů. Jak je dostanu do Mailchimpu?

Když jsem před časem „rozpoutal“ kauzu „spamující“ Mailchimp kontra Seznam.cz (více na blogu Seznamu), uvědomil jsem si, že Seznam má v mnohém pravdu. Mailchimp je do jisté míry zdarma a nahrát do něj i poměrně velkou databázi nelegálně získaných kontaktů není problém. Co vím, někteří internetoví marketéři používají (používali) Mailchimp jako nástroj na čištění neudržovaných e-mailových databází – čemuž se díky pokročilým možnostem hard a soft bounces v Mailchimpu není co divit. V Mailchimpu lze snadno, rychle a zadarmo vyčistit databázi od mrtvých schránek.

Napadlo mně, že napíšu několik edukativních článků z praxe, které úplným začátečníkům pomůžou s nastartováním e-mailingu nebo je přesvědčí, že bude dobré svěřit e-mailing do rukou někoho, kdo mu rozumí:) Začal bych tématem, které je, co se dotazů týče, v mé praxi nejčastější. Když píšete, voláte, skypujete, vždycky  se ptáte – mám 10 000 (nebo méně, více) kontaktů v databázi, kterou buduji v e-shopu, mám ji z nějakého legálního zdroje apod. Jak ji dostanu do Mailchimpu? Jde to vůbec?

Do Mailchimpu nahrajete cokoli. Leckdy se ale Mailchimp bude ptát

 

Jde. Ale pozor. Každý náhlý (podezřelý) skok růstu listu znamená, že se Mailchimp (téměř vždy) zeptá – kde jste vzali najednou těch 10 000 kontaktů? Při zakládání nového účtu a nahrání prvotní databáze, kterou přenášíte například z jiného e-mailingového nástroje, se připravte na otázky – odkud máte kontakty, které nahráváte? Získali jste je legálně? Opt-in procesem? Sledovali jste počet odhlášených z kampaní? Jaké je procento těch, kdo vás za posledních 12 měsíců označili jako spam?

Dotazy jsou poměrně cílené a za úkol mají jediné – zjistit, jak se vaše kontakty chovají. A zamezit případně rozesílce vašich kampaní, pokud se v Mailchimpu bude chovat jinak. To totiž znamená, že patrně lžete a zaděláváte Mailchimpu na problém – na zařazení na blacklist velkých provozovatelů freemailů apod. (viz Seznam.cz na začátku článku).

import

Dostat tisíce kontaktů do Mailchimpu není zkrátka problém, i sám Mailchimp při importu databáze píše „Importing does not send any confirmation emails to your list, because we trust you’ve already received permission.“ – nebude posílat importovaným kontaktům potvrzující e-mail (opt-in) jako je tomu v případě, kdy se kontakt přidává sám například přes formulář na webu. Kontakt tedy o svém přidání do databáze nemusí ani vědět, což je ukáže na jeho náladě po první rozesílce.

Jak vidno, Mailchimp je ve své podstatě nástroj důvěřivý. Ale bránit se umí. Ale to probereme zase jindy.

Autor je copywriter a obsahový stratég, specializující se kompletní správu databází a obsahu v e-mailingové aplikaci Mailchimp. Hledáte specialistu na Mailchimp? Kontaktujte mě.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *