Matematika aneb copywriting si rád hraje s čísly

Když napíšu, že něco trvá dlouho, může to trvat hodinu, den nebo měsíc. Prostě dlouho. Když řeknu, že něco trvá 30 minut, trvá to 30 minut. Z pohledu mého i z pohledu Křováka v namibijské poušti. 1 a 1 jsou 2. Na Zemi stejně jako na Měsíci.

Čísla jsou nástroj k vyjádření stavu, který nepřipouští jiný výklad. Který pomůže čtenáři bez přemýšlení představit si, o čem je řeč.

Ukážu, jak čísel při práci s textem a čtenářem využít. Jak je mým zvykem, uvedu příklad z vlastní praxe.

Pracoval jsem v posledních dnech na menším projektu, který má zákazníky motivovat k akci tím, že ušetří.
Zapojil jsem královnu věd matematiku (v příkladu jsem upravil komunikaci, termíny v závorkách jsou „náhradníky“ za termíny skutečné):

Co všechno dnes pořídíte za 1025 Kč?

100 kopečků výborné zmrzliny. 30 litrů benzínu či nafty. Nové boty. Rodinnou vstupenku do kina nebo ZOO. Nebo cokoli dalšího, co vás napadne. Stačí málo – vyměníte jediný (starý produkt) za (jiný produkt). Na platbách za (něco) ušetříte ročně 1025 Kč.

Co si pořídíte, když vyměníte (produkt) v celém bytě či domě? Vypracujte si (výpočet něčeho) a naplánujte si třeba… dovolenou u moře na příští rok. Budete na ni mít.

Když potřebujete, aby si čtenář udělal jasnou představu, dejte mu čísla. 100 kopečků zmrzliny si dokáže představit i malé dítě, 30 litrů benzínu přepočte na dojezdovou vzdálenost každý muž. Novými botami nepohrdne žádná žena. Uspokojení potřeby vyjádřené čísly.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *