Mrtvé duše neotevírají. E-maily

Mrtvé duše? Téma ruských (literárních) klasiků známe dnes především z politiky. Místní buňka politické strany nabere za úplatek neaktivní členy (rozuměj mrtvé duše), aby byla větší, měla silnější slovo, cítila se důležitá.

Zatímco v politice jsou leckdy žádaným zbožím, v e-mailingu mrtvé duše nikdo nechce. Zvyšují zátěž poštovních serverů, v případě placených nástrojů na rozesílku e-mailových kampaní pak navyšují cenu za konverzi. Pozor, nemluvím o e-mailových adresách s chybnou syntaxí nebo přeplněných a mrtvých e-mailových schránkách. S těmi si placené nástroje poradí a z databáze je automaticky vyřadí.

Mrtvá duše nekliká a stojí peníze

 

Mluvím o e-mailových kontaktech, které jsou funkční, ale neaktivní. Nereagují na obchodní sdělení, neotevírají newslettery. A protože ten, kdo neotevře, nevidí obsah a neproklikne, jsou takové kontakty přítěží.

Co s nimi? Nejdřív je třeba je poznat. Profesionální e-mailingové nástroje (např. Mailchimp)  to udělají za vás. Umí vyfiltrovat kontakty s nejnižším ratingem a posledním otevřením konverzace = nikdy. Často pak zjistíme, zvlášť pokud v e-mailingu nesegmentujeme nebo budejeme databázi kontaktů z nerelevantních zdrojů, že mrtvé duše tvoří i nadpoloviční množství všech kontaktů.

Dobře, znám je. Co dál?

 

Zkuste mrtvé duše oživit. Vyberte všechny adresáty, kteří za přechozích 6-12 měsíců (dle povahy produktu) neotevřeli žádný z vašich newsletterů, využijte všechny údaje, které o nich máte k dispozici (jméno, pohlaví, věk, zájmy, sortiment, který v minulosti kontakt nakoupil apod.) a vytvořte segmenty, které mají společné znaky.

A na tyto segmenty pošlete „neodolatelnou“ nabídku. A hned v předmětu to pořádně rozbalte, protože – kdo neotevřel newsletter půl roku, toho žádná „slevoakce“ kliknout nepřiměje.

Nepřesvědčili jste? Nebojte se vyhrožovat. A výhružky splňte

 

Hotovo? Zanalyzujte data, nechte mrtvé duše měsíc oddychnout a pusťte to do nich znovu. Tentokrát už se ale nebojte vyhrožovat. Hned v předmětu dejte najevo, že jestli ani tentokrát mrtvá duše newsletter neotevře, bude bez milosti umrtvena docela a smazána z databáze, protože – kdo by chtěl živit mrtvé duše, že? Zase bez akce? Tak do toho – smažte tu mrtvolu!

Jestli výše popsané funguje? Funguje. Mám vyzkoušeno. A doporučuji zkusit i vám. Ale pozor – našlapujte zlehka, pohybujete se po tenkém ledě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *