Pro vložení komentáře se přihlaste!

Vím. Svět je protkán pavučinami sociálních sítí a weby (e-shopy nevyjímaje) křičí do světa – sdílej mě, retwítni, doporuč! Je to hezké, je to fajn a je to správné.

Mluvme o tom, co správné není. Jste v e-shopu a chcete poslat odkaz na zajímavý produkt známému, chcete vložit ke zboží komentář nebo (nedej Bože!) chcete nabízený sortiment hodnotit  a e-shop vám suše sdělí:

– Funkce je přístupná pouze registrovaným zákazníkům.
– Pro zobrazení se přihlašte nebo registrujte.
– Pro vkládání recenzí musíte být přihlášen(a).
– Pro hodnocení se přihlašte nebo zaregistrujte.

Těžko se chápe logika toho, že e-shopy podmiňují povinnou registrací nákup – obvyklá vysvětlení, že jde o ochranu před falešnými objednávkami nebo že e-shop dokáže pracovat s nákupními zvyky pouze registrovaných uživatelů patří do světa e-shopových urban legends.

Omezovat registrací komentáře, hodnocení, recenze a další akce, které mají podněcovat k tomu, co se tak krásně nechá zahrnout pod termín „podpora call to action“ (v případě e-shopu především k té nejžádanější formě konverze – k nákupu), je ale mimo logiku docela.

Nemá smysl napsat tisíc slov tam, kde jich stačí několik:

E-shopy naskakují na vlnu sociálních sítí, integrují sociální tlačítka,  pokud chce ale návštěvník „být sociální“ přímo v e-shopu, staví se k němu zády.

Beze slov – tři screeny.

Jde to i jinak. Třeba tady:

2 komentáře u „Pro vložení komentáře se přihlaste!

  1. Carl114

    Problém bude asi se spamem. Tady u nás toho zas tak moc není, ale jakmile člověk vyrazí do zahraničí (má anglické stránky), tak je to samej spam a každý den toho přijde hromada přes všechny formuláře.

    Já bych se jako majitel e-shopu tohohle bál a to možná bude ten důvod. Prostě se chtějí věnovat obchodům a nějaké komentáře hlídat nechtějí. Zvlášť, když je všude konkurence dost a nikdo si nemůže dovolit nějaké negativní ohlasy.

    Nakupoval jsem u jednoho skvělého levného e-shopu a těch falešných negativních zpráv, co jsou lidé schopný poslat jen, aby lidé šli k nim. Ale souhlasím s tím, že registrace v e-shopu je blbost a tuplem takové komentáře podmíněné registrací. Tam nikdo přece nic psát nebude…

  2. komentáře

    U hodnocení má podle mě registrace smysl, protože filtruje kvalitu. Jednak zaručí, že daný produkt si zákazník opravdu koupil (tedy je to stávající zákazník a chce hodnotit produkt, s největší pravděpodobností tomu tak bude) a zamezí nesmyslném komentářům typu „tohle bych si jednou rád koupil“ nebo „nemohli byste to slevnit?“…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *