Nemám rád pravidla, vlastně je přímo nesnáším. Jediné pravidlo, které beru, je to, jež říká, že „žádná pravidla neexistují“. No, je to trošku póza, přiznávám. V copywritingu určitá pravidla existují. A když ne pravidla, tak best practices určitě. Na jejich používání (či naopak ingoranci) se dá krásně najít dělící čára mezi copywriterem a… těmi ostatními.

Ano, nemám rád nic, co mě svazuje, ale slovo můžete už mě začíná poněkud… zlobit. Stejně jako třeba přivlastňovací zájmena, které někdy i v „profi“ textu hyzdí každou větu několikrát. Nebo kondicionál. A trpný rod.

A co mi vadí na můžete?

V našem penzionu si můžete odpočinout…

Mnohem lépe: V našem penzionu si odpočinete.
Nebo ještě líp: Odpočiňte si v našem penzionu.

Podobně:
Zboží můžete vložit do košíku vs. Vložte zboží do košíku.
Detail produktu si můžete prohlédnout zde vs. Prohlédněte si detail produktu.
Slevu můžete využít vs. Využijte slevu.
Můžete se k nám přijet podívat vs. Přijeďte se k nám podívat.
Můžete ušetřit vs. Ušetřete.

Pamatujte:
Můžete není výzva. V můžete se skrývá nemusíte.

A kde je nemusíte, tam není konverze.

 

 

2 komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *